Sunday, May 23, 2010

Berakit

Pada tahun 2007 dulu den pernah pergi berakit kat Sg Pahang bersama Kelab Rekreasi Heitech Padu selama 9 hari 8 malam bermula dari Kuala Lipis sehingga ke Kuala Pahang, Pekan. Memang banyak pengalaman yang menyeronokkan dan juga halang sepanjang ekspedisi ini. Apa yang pasti semangat dalam kumpulan menjadi tuntutan utama untuk mencapai objektif ke destinasi.

Inilah ahli kumpulan ekspedisi kami yang pada peringkat awalnya tidaklah berapa kenal antara satu sama lain tapi akhirnya hubungan menjadi mantap dan akrab. Tanpa disedari bermula daripada hubungan yang mantap itu membuahkan titik-titik perhubungan secara peribadi dalam kalangan ahli ekspedisi. Kini setelah 3 tahun berlalu, den menerima berita yang menggembirakan tak kurang juga menggemparkan apabila mendapat tahun pada awal Mei 2010 mereka telah mematerikan ikatan yang bermula dpd persahabatan hingga menjadi rakan sehidup semati.

Inilah den yang penuh semangat apabila ditugaskan menjadi jurumudi untuk ke stesyen yang kedua. Maklumlah pengalaman baru, biasanya memegang stering tapi kali ini pegang kemudi....faham-faham jelah sepatutnya rakit menghala ke kanan tapi pergi ke kiri.

Kesesakan lalu lintas rakit-rakit

Kalau dah lapar dan penat kerana berakit, makan apa pun laju.


Ha...ini gambar apabila hendak memulakan perjalanan dari stesyen Kerdau....punyalah bapak mertua den sayang ke den, sanggup dia mengantar dan memberi kata-kata semangat dan nasihat...maklumlah den bukan pernah pun duduk tepi sungai sebesar ini.

Bini den pun menumpang semangkuk dari stesyen Kerdau ke Mengkarak...dio ingat sonang...balik tu terus lenguh seluruh badan...tapi tak tahu apa tujuan dio sebenarnya..kut-kut nak jadi spy, takut den jadi macam kawan den tadi tu ha. Apa-apa pun den tetap den.

No comments:

Post a Comment